Promotie
The Agency of Empire: Personal Connections and Individual Strategies in the Shaping of the French Early Modern Expansion (1686-1746)
- Datum
- donderdag 22 maart 2018
- Tijd
- Locatie
-
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Samenvatting
The French early modern empire is usually perceived as centralized and tightly controlled by the monarchy. In her dissertation Elisabeth Heijmans probes below the surface of French overseas companies to reveal strategies and connections of individual actors. Through the study of French company directors it becomes apparent that these companies had other motivations and goals than economic profitability or institutional efficiency alone. |
Promotoren
- Prof.dr. C.A.P. Antunes
- Prof.dr. S. Marzagalli (Université Côte d’Azur, Nice)
Bijwonen
Promoties zijn vrij toegankelijk, u hoeft zich niet aan te melden.
Proefschriften
Proefschriften van Leidse promovendi zijn na de promotie digitaal beschikbaar via het Leids Repositorium. De proefschriften op deze site zijn vrij toegankelijk. Alleen in sommige gevallen rust er een tijdelijk embargo op een proefschrift en wordt het proefschrift pas later volledig beschikbaar gesteld.
Persvragen
Maarten Muns, adviseur wetenschapscommunicatie Universiteit Leiden
m.a.muns@bb.leidenuniv.nl
071 527 3282