Subsidie voor de motivatie-motor: welzijn, motivatie en leren van studenten bevorderen

Anna van Duijvenvoorde heeft met haar team een subsidie gekregen voor het onderzoeken van de effectiviteit van de motivatie-motor. Het gaat om het onderzoeksvoorstel Welzijn, motivatie en leren van studenten binnen de subsidieronde Kleinschalig onderzoek naar duurzame aanpakken mbo en ho.

Dit onderzoek beoogt de effectiviteit en werkzame factoren van de motivatie-motor te onderzoeken. De motivatie-motor is een zelfreflectie-instrument voor docenten. Hiermee kunnen zij evalueren in hoeverre hun onderwijspraktijk voldoet aan de principes van autonomie, competentie en verbondenheid die de motivatie van studenten stimuleren.

Meer informatie: 'Welzijn, motivatie en leren van studenten bevorderen met de motivatie-motor'

Anna is medeaanvrager samen met een team van de UvA (Anne-Wil Kramer), Avans hogescholen (HBO; Peter Verkoeijen/Lottie Raaijmakers) en Landstede (MBO: Marjanne Hagendoorn)