Andrea Evers bij Zorg.nu over het placebo-effect

Gezondheidspsycholoog Andrea Evers bespreekt samen met promovendi Judith Tekampe en Lemmy Schakel de placebo-effecten in de gezondheidszorg. Bekijk de verrassende aflevering van het nieuwe televisieprogramma Zorg.nu over actuele medische ontwikkelingen.

Positieve verwachtingen

Kijk de uitzending terug van Andrea Evers in het televisieprogramma Zorg.nu op NPO 1. De Leidse hoogleraar Gezondheids,- medische en neuropsychologie praat samen met promovendi Judith Tekampe en Lemmy Schakel over de rol van placebo-effecten en de implicaties daarvan voor de gezondheidszorg. Zo is bekend dat het effect van een placebopil - door het opwekken van positieve verwachtingen over de behandeling - even groot kan zijn als bijvoorbeeld het effect van een antidepressivum of een pijnstiller.

Actuele medische ontwikkelingen

Het nieuwe programma Zorg.nu informeert over actuele medische ontwikkelingen, belicht innovaties en onderzoeksmethodes en laat zien wat deze in de praktijk voor mensen betekenen. Bekijk de uitzending met Andrea Evers over 'Het placebo-effect'

Foto banner (van links naar rechts): proefpersoon, Lemmy Schakel, Andrea Evers en cameraman bij de opname