3500 studenten nemen deel aan EL CID 2016

Mogelijk neemt vanaf 15 augustus een recordaantal studenten deel aan de EL CID-introductieweek. Vijf dagen lang maken de eerstejaars studenten van Universiteit Leiden en Hogeschool Leiden in een sneltreinvaart kennis met elkaar, de stad, hun studie en het Leidse studentenleven.

Tijdens de EL CID-week zetten waarschijnlijk zo’n 3500 deelnemers, 600 mentoren en 250 crewmembers de stad op stelten. Dit allemaal om de eerstejaars studenten wegwijs te maken in Leiden. Er vindt een groot scala aan evenementen plaats: van een cultuurroute door de stad tot de faculteitendag, en van het Leids Eerstejaars Festival tot de informatiemarkt. Een gevarieerd programma met keuze voor iedereen .

Van informatiemarkt tot Route 16

De week start met een informatiemarkt waar deelnemers een eerste ervaring opdoen met wat er in Leiden allemaal te beleven is. Op dinsdag maken de deelnemers kennis met de stad door Route ’16 te lopen: een cultuurroute door de stad waarbij verschillende Leidse culturele elementen aan bod komen. Op woensdag betreden de deelnemers voor het eerst als student hun nieuwe faculteit of cluster en maken ze kennis met hun studie.

Leids Eerstejaars Festival

Donderdag verplaatsen de festiviteiten zich naar het universiteitsterrein naast CORPUS, waar het Leids Eerstejaars Festival plaatsvindt. Hier zal naast een goede line-up ook een gevarieerd programma zijn: zoals een yogacursus en foodcourt met foodtrucks. Op vrijdag wordt de EL CID-week afgesloten met een barbecue en een eindfeest.

EL CID-commissie

Ieder jaar wordt de EL CID-week georganiseerd door de EL CID/Vademecumcommissie. De commissie bestaat uit zes studenten die allemaal een jaar hun studie op pauze zetten. Naast het organiseren van de EL CID-week, schrijven zij een studentenmagazine met nuttige informatie over de stad.