Vul de Nationale Studenten Enquête in

Wie kan er beter oordelen over de opleiding en onderwijsinstelling dan jijzelf? Tot 6 maart 2016 kun je jouw stem laten horen in de Nationale Studenten Enquête (NSE).

De NSE is het landelijke onderzoek naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten. In de enquête wordt je mening gevraagd over de inhoud van de studie, de faciliteiten en de stad. Stichting Studiekeuze 1,2,3 organiseert de NSE in opdracht van het ministerie van Onderwijs en de instellingen voor hoger onderwijs. De NSE is voor de Universiteit Leiden een belangrijk middel om inzicht te krijgen in het oordeel van studenten over opleidingen en organisatie. De universiteit gebruikt de uitkomsten van de NSE dan ook om verbeteringen door te voeren. De resultaten van de NSE worden ook gebruikt voor de rankings in Elsevier en de Keuzegids Hoger Onderwijs.

Anoniem

Je vult de NSE anoniem in, alleen studie en aankomstjaar zijn vooraf bekend. Studiekeuze 1,2,3 waarborgt de anonimiteit van individuele uitkomsten.

Resultaten NSE 2015

Vorig jaar kwam onder meer naar voren dat Leidse studenten tevreden zijn over de docenten en het niveau van de opleiding. Ook zijn ze te spreken over de stage-ervaringen die ze kunnen opdoen. Op het gebied van de terugkoppeling van onderwijsevaluaties en de voorbereiding op de beroepsloopbaan waren de Leidse studenten wat minder tevreden dan studenten elders. Daarom is de universiteit met deze onderwerpen aan de slag gegaan.

Mooie prijzen

Omdat de NSE echt kan leiden tot veranderingen, zou het zonde zijn als jouw mening niet wordt meegenomen. Bovendien worden er mooie prijzen verloot, namelijk 5 keer een half jaar collegegeld ter waarde van 975,50 euro en 205 bol.com-bonnen ter waarde van 25 euro.

Gebruik de link

Je kunt de NSE invullen door de link te gebruiken die je op 16 januari per mail hebt gekregen. Kan je deze mail niet vinden? Vraag dan opnieuw een link naar de enquête aan.