Hazelhoff Guest Lecture op 11 februari door Wim Mijs: 'Een bankloze toekomst?'

Op 11 februari 2016 zal Wim Mijs de tiende Hazelhoff Guest Lecture verzorgen, getiteld ‘Een toekomst zonder banken?’. Wim Mijs is Chief Executive van de Europese Bankenfederatie (EBF) en alumnus van Universiteit Leiden.

In zijn Hazelhoff Guest Lecture neemt Wim Mijs zijn toehoorders mee in zijn reflectie over de toekomstige maatschappelijke functie van banken. Het plan van de Europese Commissie voor een kapitaalmarktunie in Europa zet zwaar in op het vergroten van de rol van financiële markten. Het lijkt alsof de Commissie de dominantie van de bankensector wil verminderen. Tegelijkertijd ligt overal in Europa het traditionele banking business model onder vuur als gevolg van de nieuwe financiële regelgeving en de toenemende druk van de digitalisering van de samenleving. Is een toekomst mogelijk zonder banken?

Tijdens de lezing zal voldoende gelegenheid zijn voor het stellen van vragen. Aansluitend aan de lezing vindt een borrel plaats, gesponsord door Studievereniging Bedrijfsrecht Leiden (SBR).

Datum:     Donderdag 11 februari 2016
Tijd:           15.30-17.00u met aansluitende borrel
Locatie:    Lorentzzaal (A1.44) | Kamerlingh Onnes Gebouw (Leiden Law School)