Good vibes en 4545 euro voor UAF tijdens Science Run

50 Teams deden mee aan de Science Run op zaterdag 10 oktober 2015. Per team liepen 4 teamleden een parcours van 5 kilometer in een estafette. De snelste renner was Teun Sweere met een tijd van 19 minuten en 16 seconden. Team 'Currimus turbo' haalde de snelste tijd van 1 uur en 26 minuten. De meeste donaties werden opgehaald door team 'Star Sisters', 759 euro.

Science Run start

Na een gezamenlijke warming up, verzorgd door de Leidse hardloopvereniging Currimus, staan de eerste teamleden om 12:00 uur klaar voor de start.

Science Run hardlopers in actie

Na de eerste ronde is het de beurt aan de volgende teamleden. Snel de hesjes met de chips wisselen, zodat de tijd goed geregistreerd wordt. De sfeer zit er goed in en het weer werkt ook mee.

Science Run team snelste renner

Decaan Geert de Snoo en Lesage Munyemana, vluchteling student van het UAF, reiken de prijs voor snelste renner uit aan Teun Sweere, van team Krosfit.

Science Run snelste team

Het snelste team Currimus Turbo met: Ivo Muusse, Oskar Bles, Thijs van Mourik en Mariska Brittijn.

Science Run team Star Sisters

Het team met de meeste donaties, Star Sisters met: Evelijn Gerstel, Eveline Castermans, Debbie Klaassen en Jackie Hodge.

Bekijk de uitslagen en videobeelden van alle teams en deelnemers

Bekijk de aftermovie

De Science Run werd mede mogelijk gemaakt door de Leidse hardloopvereniging Currimus, Runnersworld Leiden, het Universitair Sportcentrum, de Gemeente Leiden, ALV Productions and last but not least, de big band Let’s Swing.

Stichting Vluchtelingstudenten UAF

Alle opbrengsten van de Science Run gaan naar Stichting Vluchtelingstudenten UAF. Gedurende het hele lustrumjaar kun je doneren.
Help mee en doneer

200 jaar Leiden Science

De Science Run is het 3e evenement in het kader van het facultaire lustrumjaar.
Meer over het lustrumjaar