Symposium: Decentralisatie in de jeugdzorg

Vanaf dit jaar zal prof. Job Cohen de Thorbecke-leerstoel bekleden. Ter ere daarvan organiseert de afdeling Staats- en bestuursrecht op 19 septmeber een symposium met als thema ‘decentralisatie in de jeugdzorg'.

Diverse sprekers zullen verschillende aspecten van deze decentralisatie belichten. Daarbij zal zijn voorganger prof. Hans Engels officieel het stokje overdragen aan zijn opvolger.

Programma

• 14.00-14.10: opening door prof. mr. W. (Willemien) den Ouden – hoogleraar staats- en bestuursrecht UL en Dean van de honours academy UL
  • 14.10-14.20: introductie door studenten
  • 14.20-14.35: prof. dr. J.W.M. (Hans) Engels – Senator en hoogleraar gemeenterecht/gemeentekunde UL
  • 14.35-14.50: mr. A. (André) Rouvoet – voorzitter bestuur Zorgverzekeraars Nederland
  • 14.50-15.05: mr. S (Sandra) van Heukelom – partner bij Pels Rijcken
  • 15.05-15.20: prof. dr. R.R.J.M. (Robert) Vermeiren – hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie UL
  • 15.20-15.45: prof. dr. M.R. (Mariëlle) Bruning - hoogleraar jeugdrecht UL
  • 15.45-16.00: prof. dr. M.J. (Job) Cohen – bijzonder hoogleraar Thorbecke-leerstoel

Na afloop is er uiteraard een borrel in het restaurant. Alle studenten van alle vakgebieden zijn van harte uitgenodigd om het symposium te komen bijwonen.

Aanmelding via staatsenbestuursrecht@law.leidenuniv.nl uiterlijk donderdag 18 september a.s.