Graduate School ‘Magnetic Resonance’ ontvangt 8 ton van NWO

Binnen het Graduate Programme van Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) is de aanvraag voor de 'Netherlands Magnetic Resonance Research School' gehonoreerd. Deze onderzoeksschool is een van de 18 gehonoreerde aanvragen. Vier Leidse Graduate Schools zijn gehonoreerd.

De NMR onderzoeksschool maakt onderdeel uit van de Universiteit Leiden, de Radboud Universiteit Nijmegen, Wageningen University and Research Centre, Universiteit van Utrecht en de Technische Universiteit Eindhoven.
De Leidse onderzoeksgroepen ‘Protein Chemistry’ van professor Marcellus Ubbink en ‘Solid State NMR / Biophysical Organic Chemistry’ van professor Huub de Groot participeren in deze onderzoeksschool.

Met de financiering kunnen 4 promovendi aangetrokken worden en onderwijs- en onderzoeksprogramma’s voor de ontwikkeling van jong wetenschappelijk talent verder versterkt.