Alumnus in Mr. online over Lucht- en Ruimterecht in Leiden

Anmol Dhawan (24) studeerde op 28 augustus 2023 cum laude af van de Advanced Master in Air and Space Law in Leiden. Hij komt uit Mumbai, India en deed zijn bachelor Rechtsgeleerdheid aan de National Law University Delhi. Hij is sinds september 2022 in Nederland, ruim een jaar nu dus.

Waarom ben je specifiek voor de Universiteit Leiden in Nederland gegaan?

'De Universiteit Leiden is een hele bekende naam op het gebied van internationaal recht en wordt thuis in India als zeer prestigieus beschouwd. Het is ook de nummer 1 universiteit op het gebied van lucht- en ruimterecht.

'Ik had andere toelatings/beursaanbiedingen voor een master in rechten gekregen van de University of California - Berkeley, University of Pennsylvania School of Law, Cornell Law School, University of Humboldt, maar ik besloot uiteindelijk toch voor Leiden Law School te kiezen.'

Eén reden was dat deze opleiding wereldwijd bekend staat om het voortbrengen van een aantal van de beste alumni op het gebied van lucht- en ruimterecht - een groep waar ik onderdeel van wilde zijn. Een andere reden was mijn droom om een carrière te maken in een Europees land met een hoge kwaliteit van leven tijdens de eerste fase van mijn juridische carrière - en Nederland is natuurlijk uitstekend in dat opzicht.

Ik ben verheugd te kunnen zeggen dat dit na een jaar de beste beslissing van mijn leven was, en ik heb elk stukje van mijn tijd in Leiden gekoesterd. Ik ben het International Institute of Air and Space Law (IIASL) van Leiden Law School dankbaar dat ze dit mogelijk hebben gemaakt door mij de Leiden University Excellence Scholarship (LExS) aan te bieden, die het collegegeld voor het programma grotendeels dekte.'

Wil je meer weten?

Lees het volledige interview op Mr. Online (in het Engels).