Cleveringa-oratie

2311 GJ Leiden
Zaal
Groot Auditorium

De Universiteit Leiden heeft mr. Corinne Dettmeijer-Vermeulen, voormalig Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen, benoemd tot Cleveringahoogleraar 2018-2019.

Zij aanvaardt dit hoogleraarschap met het uitspreken van haar Cleveringa-oratie:

Mensenhandel in 2018: over recht, vrijheid en verantwoordelijkheid

Livestream in Den Haag

De oratie is ook live in het Wijnhavengebouw in Den Haag te volgen, via een streaming videoverbinding op het grote beeldscherm bij de Spaanse Trap.

Over Corinne Dettmeijer-Vermeulen

Al haar hele carrière zet Dettmeijer-Vermeulen zich in voor de bescherming van slachtoffers en de vervolging van daders. Als Nationaal Rapporteur hield ze van 2006 tot eind 2017 de regering op de hoogte van de aard en omvang van mensenhandel en seksueel geweld tegen kinderen in Nederland. Ze monitorde de effecten van het overheidsbeleid en deed aanbevelingen om de aanpak te verbeteren. Dettmeijer-Vermeulen heeft nu zitting in de Expert Advisory Board of the Global Fund to End Modern Slavery.