Bijeenkomst

2311 GJ Leiden
Zaal
Groot Auditorium

Tijdens deze bijeenkomst in het Groot Auditorium van het Academiegebouw wordt ingegaan op het leven en werk van medewerkers aan de Universiteit Leiden in de oorlogsjaren, in het bijzonder hoogleraar Paul Flu. De lezingen worden verzorgd door universiteitshistoricus Pieter Slaman, onderzoeker Adriënne Baars en Gin Sanches, die onderzoek heeft gedaan naar het leven van Paul Flu. Rector Hester Bijl zal de aanwezigen welkom heten.

De bijeenkomst is vrij toegankelijk voor alle belangstellenden van binnen en buiten de universiteit.

De Surinamer Paul Christiaan Flu was een tropenarts die in 1938 rector magnificus werd van de Universiteit Leiden. De oorlogsjaren maakten echter abrupt een einde aan zijn bliksemcarrière: zijn zoon werd vermoord en zelf zat hij gevangen in een concentratiekamp.