Universiteit Leiden vertegenwoordigt Nederland in internationale rondes van 2024 Jessup pleitwedstrijd

Op 16 februari nam de Universiteit Leiden deel aan de Nederlandse ronde van de Philip C. Jessup International Law Moot Court Competition, een internationale pleitwedstrijd. Deze wedstrijd is de grootste pleitwedstrijd ter wereld. Dit jaar waren er deelnemers van ongeveer 700 verschillende rechtenfaculteiten verspreid over de hele wereld.

Na het winnen van de runner-up prijs en beste mondelinge deelnemer prijs (Iris van Baarsel) was het aan de Universiteit Leiden de eer om Nederland te vertegenwoordigen in de White & Case internationale rondes die werden gehouden tussen 30 maart en 6 april in Washington DC.

Ga voor het volledige bericht naar de Engelse pagina.